Nå sender vi fakturaer via Digipost
For å gjøre det enklere og mer effektivt å motta fakturaer fra Longyearbyen lokalstyre, tar vi nå i bruk Digipost som en av våre utsendingskanaler.
Dette gjelder for deg som er privatperson og som ikke har registrert eFaktura eller AvtaleGiro med oss i banken. Dersom vi har fødselsnummeret ditt i våre systemer, vil du motta fakturaen i Digipost.
Her kan du lese mer om Digipost Lenke til et annet nettsted.
Hvis vi ikke har fødselsnummeret ditt, vil fakturaen bli sendt på e-post. Dersom det heller ikke er mulig, vil den bli sendt som vanlig brevpost.
Dette gjelder kun privatpersoner. Organisasjoner mottar fakturaer på andre måter.
Rekkefølge for utsending av fakturaer til privatpersoner:
- AvtaleGiro / eFaktura – hvis du har aktivert dette i nettbanken.
- Digipost – dersom vi har fødselsnummeret ditt.
- E-post – hvis vi ikke har fødselsnummeret ditt.
- Post – hvis e-post ikke er tilgjengelig.
English:
We’re Now Sending Invoices via Digipost
To make it easier and more efficient for you to receive invoices from Longyearbyen lokalstyre, we are now using Digipost as one of our delivery channels.
Read more about Digipost in this link Lenke til et annet nettsted.
This applies to private individuals who have not registered for eInvoice or AvtaleGiro (direct debit) with us through their bank. If we have your national ID number (fødselsnummer) in our system, your invoice will be sent to your Digipost inbox.
If we do not have your national ID number, the invoice will be sent by email. If that also fails, it will be sent by regular mail.
Note: This only applies to private individuals. Organizations will continue to receive invoices through other channels.
Invoice delivery order for private individuals:
- AvtaleGiro / eInvoice – if activated through your bank
- Digipost – if we have your national ID number
- Email – if we don’t have your national ID number
- Postal mail – if email delivery fails
Sist oppdatert