Fordelen med det nye systemet er at vi fortløpende vil kunne oppdatere vår kundedatabase mot matrikkel og offentlige systemer. Du som kunde (eier av bygg/bolig, ikke leietaker) vil lett få tilgang til informasjon om din eiendom, ellers vil du få fakturaene dine som normalt.

Første fakturering vil være nå i mai, hvor vi fakturerer vann, avløp og renovasjon etter kvadrat/ bruksareal. Fakturering av vann og avløp etter måler vil faktureres i juni. Vi vil understreke at det ikke blir noen endring av gebyrene, kun måten det faktureres på fra oss. For deg som har hatt efaktura og autogiro kan det være lurt å sjekke om det må opprettes nye avtaler.

Merk at når du får faktura på fjernvarme etter kvadrat, vil det stå tre linjer på vann, avløp og renovasjon som vil være med beløp kroner 0. Dette vil vare ut 2022.

Du som kunde vil få tilgang til minside på minside.kommune.no Der vil du kunne sende informasjon eller spørsmål til oss. Det blir mulig å hente ut informasjon som fakturagrunnlag, informasjon om eiendommen eller andre forhold mellom oss som leverandør og deg som kunde. Du logger inn på minside med bruk av din digitale ID, eksempelvis bankID. Du kan logge inn allerede i dag for å se hva som ligger registrert.

Vi håper din opplevelse som kunde til Longyearbyen lokalstyres tjenester vil bli bedre og at du lettere kan innhente informasjon du ønsker. Vi vil svare på kundehenvendelser på "min side" og tar imot henvendelser på var@lokalstyre.no

Kunder på fjernvarme og strøm henvender seg fortsatt til strom@lokalstyre.no